ZAPRASZAMY DO SPRAWDZENIA GEOMETRII ZAWIESZENIA!
„Jakie są objawy nieprawidłowej geometrii zawieszenia?
Najczęstszym objawem niewłaściwej geometrii jest ściąganie samochodu na boki, a także dźwięki piszczenia w sytuacji, gdy podczas niewielkiej prędkości pokonujemy zakręt. W niektórych przypadkach kierownica nie wraca do neutralnej pozycji po wyjściu z zakrętu lub też, mimo ruchów kierownicy, auto wciąż jedzie prosto.
Przyczyny utraty geometrii zawieszenia?
Niezależnie od osi wyróżniamy dwie główne przyczyny rozkalibrowania ustawień geometrii zawieszenia.
Pierwsza powstaje na skutek uszkodzenia,
np. uderzenia koła w przeszkodę
lub wpadnięcia z dużą prędkością w wyrwę w jezdni. Jeśli więc po zdarzeniu tego typu występują objawy charakterystyczne dla utraty geometrii zawieszenia, to warto skontrolować jej stan w warsztacie.
Druga przyczyna to eksploatacyjne zużycie części układu kierowniczego lub zawieszenia. W tym wypadku zaleca się kontrolę geometrii zawieszenia po naprawie lub wymianie takich elementów, jak np.: drążek kierownicy, wahacze, belka skrętna, łożyska kół, przeguby. Prewencyjnie kontrola geometrii i ewentualne ustawienie powinny być przeprowadzane przynajmniej raz do roku.”
https://motointegrator.com/pl/pl/poradniki/porady-eksploatacyjne/geometria-zawieszenia-wplyw-na-zuzycie-opon
Dodano do Aktualności • 22 maja 2018
©2015 Wszystkie prawa zastrzeżone Auto Serwis Koperscy & Mastalerz
Tworzenie stron www - Veden.pl