„W trakcie zimy auto powinno mieć założone opony zimowe, albo całoroczne (wielosezonowe). Jazda na oponach letnich jest niebezpieczna. I to nawet w czasie łagodnej zimy.
Jakie są zatem różnice pomiędzy oponą zimową a letnią? Jakie są zagrożenia, jeśli kierowca zechce jeździć zimą na oponach letnich?
W ostatnich latach warunki są znacznie łagodniejsze niż jeszcze kilkanaście lat temu. Ale czy przez to zimy są mniej groźne dla kierowców? Nie. Łagodna zima charakteryzuje się tym, że często pojawiają się opady deszczu, a temperatury oscylują wokół zera. Kiedy w nocy spadną do minus jednego, na drogach pojawia się gołoledź, najgorsze, co może spotkać kierowcę zimą. Bo wtedy, kiedy mróz jest mocny, drogi są suche i czarne a silnik samochodu z radością chłonie zimne powietrze. Łagodne zimy bywają bardzo zdradliwe.
Jaka są różnice, pomiędzy oponą zimową a letnią? Kiedy przyjrzymy się obu konstrukcjom, zrozumiemy, dlaczego opony warto zmieniać. Co odróżnia opony od siebie?
Opony letnie produkowane są z mieszanki, w której przeważa kauczuk syntetyczny. Dzięki temu opony są twarde i zapewniają dobrą przyczepność do nawierzchni latem.
Opony zimowe produkowane są z mieszanki, w której przeważa kauczuk naturalny. Do tego wzbogaca się ją szeregiem dodatków: krzemionki, oleju naturalnego itd. Nie jesteśmy w stanie podać składu, albowiem jest to najpilniej strzeżona tajemnica każdego koncernu, produkującego opony.
Opona letnia w niskiej temperaturze jeszcze bardziej twardnieje. Powoduje to, że jej klocki nie są w stanie złapać przyczepności do śliskiej nawierzchni. Obrazowo można to przyrównać do chodzenia po oblodzonym chodniku w butach z podeszwą z tworzywa sztucznego.
Opona zimowa w niskiej temperaturze jest miękka, dzięki czemu jej występy (klocki) lepią się do nawierzchni w każdych warunkach, a znajdujące się na występach lamele (łukowate szczeliny) mogą łatwiej „wciskać” się w pokrywający nawierzchnię śnieg.
W bardzo niskich temperaturach opony letnie mogą również pękać.
Podsumowując:
Natomiast nigdy nie warto kupować opon używanych, ze szrotu i bieżnikowanych.”
cały materiał można znalezć na stronie: https://motointegrator.com/pl/pl/poradniki/opony/czemu-trzeba-miec-opony-zimowe-jak-w-czasie-zimy-zachowuja-sie-opony-letnie
Dodano do Aktualności • 28 stycznia 2019
©2015 Wszystkie prawa zastrzeżone Auto Serwis Koperscy & Mastalerz
Tworzenie stron www - Veden.pl